Мапа ума ,,Интернет“ – ученици VII1

Ученици 7-1 из Чајетине су на часу Информатике и рачунарства приказали тему ,,Интернет“, уз помоћ наставнице информатике и рачунарства Наташе Јевтовић, користећи методу МАПА УМА. Мапе ума су изузетно једноставан и ефикасан начин за памћење и разврставање великог броја информација у нашем мозгу и подстичу критичко размишљање. Подсећају на слику дрвета, где је стабло централни појам, из кога се пружају гране које представљају остале појмове у вези са њим.

Ова техника је успешна јер одговара начину на који функционише наш мозак. Пре свега, зато што наш мозак воли слике. Осим тога, према теорији о две хемисфере мозга, лева контролише логичко размишљање, анализу и детаље, а десна је креативна, имагинативна и прави асоцијативне везе. Мапе ума су ефикасне зато што подједнако стимулишу обе хемисфере мозга, што доводи до дуготрајног памћења.

 

Захваљујући мапама ума деца истовремено добијају увид у целину, али и боље разумеју њене делове, као и логичке односе између њих. На тај начин ученици одређену област уче са дубљим разумевањем, јер уместо да уче напамет велике количине информација, деца заправо разумеју концепт по коме се те информације организују у целину. Захваљујући оваквом учењу са разумевањем, као и структурисаном и живописном изгледу мапа ума, деца помоћу њих могу дуго да памте пређено градиво.