Обука: Индивидуализација наставе и учења
- Детаљи
- Категорија: Образовање за права детета
- Објављено недеља, 28 фебруар 2021 10:01
- Аутор Super User
- Погодака: 246
Tоком зимског распуста, почевши од 11. 01. 2021, реализована је онлајн обука Индивидуализација наставе и учења.
Oбука Индивидуализација наставе и учења креирана је за школе које учествују у пројектима Дечије фондације Песталоци. Идеја је била да се путем ове обуке пружи подршку наставницима у реализацији пројектних активности, али и свакодневном раду у школи.
Обука је реализована на Мудл платформи, трајала је две недеље, а похађање ове двонедељне обуке одговара похађању дводневног семинара.
На обуци је учествовало 30 наставника из школа укључених у пројекат „Образовање за права детета“. Нашу школу је представљала Ана Васиљевић, наставница историје.
Исходи учења предвиђени овом обуком:
Учесници ће:
- разумети основне карактеристике индивидуализације;
- увидети везу између индивидуализације, учења и мотивације;
- унапредити вештине идентификације индивидуалних разлика међу ученицима;
- умети да пруже различите видове подршке ученицима у учењу;
- унапредити вештине индивидуализованог праћења и вредновања постигнућа ученика.
Теме и активности предвиђене обуком
Прва недеља:
Тема 1. Индивидуализација – појам, врсте и облици
Тема 2. Важне карактеристике учења и мотивације
Тема 3. Идентификација индивидуалних разлика – по чему се ученици разликују
Друга недеља:
Тема 1. Видови подршке ученицима у учењу кроз индивидуализацију
Тема 2: Индивидуализација праћења и вредновања постигнућа ученика
Тема 3: Рефлексија обуке
Након обуке, Ана Васиљевић је одржала угледни час, као пример добре праксе, за наставнике историје, са територије Златиборског округа, на коме је применила елементе и знања стечена на обуци. Час је реализован преко ЗООМ платформе.
У петак, 26.фебруара, кроз сликовиту презентацију, уз подршку школског педагога Јелене Жугић, представила је ову тему наставницима у ОШ „Димитрије Туцовић“. Присутни су употпунили своја знања о индивидуализацији и индивидуализованој настави, диференцијацији у настави, врстама текстова који се могу користити у наставном процесу, о елементима индивидуализације. Размењена су искуства и примери добре праксе који су поткрепили теорију. Сви наставници су сагласни да је предавање било корисно.