Друга седница Еко-одбора у школској 2020/2021. години
- Детаљи
- Категорија: Еко школе
- Објављено четвртак, 11 фебруар 2021 20:50
- Аутор Super User
- Погодака: 123
Друга седница Еко-одбора у овој школској години одржана је 11.2.2021. године. На седници су представљене све реализоване активности од почетка школске године, награђени ученици на конкурсима поводом израде Еко-кодекса, као и активности које су предвиђене за наредни период.
Мр Зорица Милосављевић, координаторка Еко-школе, подсетила је присутне на еколошке кораке Еко-школе, као и на чланове Еко-одбора. Кроз сликовиту презентацију представила је активности које су реализоване од почетка школске године: обележен је Светски дан чистих планина и озонског омотача, у сарадњи са КЈП „Златибор“ и Зеленим саветом, Светски дан здраве хране у сарадњи са Црвеним крстом и Домом здравља, као и са корисницима ДБ „Зрачак“, обележен је и Светски дан климатских промена, када је Зелени савет организовао и занимљив конкурс на коме су сви учесници награђени. Ученици су израђивали новогодишње украсе и честитке на радионицама рециклаже отпада, на интердисциплинарним часовима Еколошке секције и грађанског васпитања.
Школа се укључила у два пројекта који се, у оквиру Међународног програма Еко-школе, реализују до краја јуна: „Свака лименка се рачуна“ и „Енергетска ефикасност“. Многе активности су већ започете, од којих је значајна едукација едукатора, где су ученици научили доста тога о одвајању и одлагању лименки и процедурама у вези са њима, а очекује се и велики број других.
Ове школске године је трећи пут обновљен статус Еко-школе, 19.11.2020.
На седници Еко-одбора додељене су награде ученицима за конкурс „Еко-кодекс Отпад“. Резултате је представила Јагода Јеремић, чланица Еко-одбора, напоменувши да је дипломе за ученике и захвалнице за наставнике и учитеље који су их подржали обезбедила школа, а пригодне поклоне у виду школског прибора Удружење грађана „Златиборски круг“.
Конкурс је расписан 15.септембра 2020. године, а трајао је до 25.септембра 2020.године.
Награђени ученици на Ликовном конкурсу „Еко-кодекс Отпад“
Млађи разреди:
Прва награда- Ђурђа Џамбасовић
Друга награда- Василије Јовановић
Трећа награда- Миа Радибратовић
Старији разреди:
Прва награда- Павле Дробњак
Друга награда- Милица Станковић
Трећа наград- Давид Јовашевић
Награђени ученици на Литерарном конкурсу „Еко-кодекс Отпад“
Млађи разреди:
Прва награда- Јована Кузељевић
Друга награда- Ирина Ђуровић
Старији разреди:
Прва награда- Тијана Понорац
Друга награда- Ивона Пећинар
Трећа награда- Милица Станковић
Радове је одабрала комисија у саставу: Ксенија Бојовић, наставница српског језика и књижевности, Даница Јевтић Шишовић, наставница ликовне културе и Јагода Јеремић, наставница српског језика и књижевности
У изради Еко-кодекса учествовали су следећи учитељи и наставници са својим ученицима: Стевка Лазовић, Зорица Грујичић, Радмила Мијаиловић, Зоран Митрашиновић, Наташа Тодоровић, Ксенија Бојовић, Марија Вуловић, Јагода Јермић, Даница Јевтић Шишовић, Александра Костић, Зорица Милосављевић, Снежана Тучић.
Текст Еко-кодекса:
*НЕ БАЦАЈ СМЕЋЕ-ПРЕСТАНИ СА ТИМ,
ПОТРУДИ СЕ МАЛО, НЕСТАЋЕ И ДИМ!
БАЦАЈ У КАНТУ, ЕВО, ОВАКО-
АКО ТО ЖЕЛИШ, ВЕОМА ЈЕ ЛАКО.
*БАЦИ ФЛАШУ ОД ФАНТЕ
У РЕЦИКЛАЖНЕ КАНТЕ!
У КАНТУ БАЦИ СМЕЋЕ,
ДА ЗАГАЂЕЊЕ НЕ БУДЕ ВЕЋЕ.
У КАНТУ БАЦИ СТАКЛО,
ДА БИ СЕ ИЗ ПРИРОДЕ МАКЛО!
ПЛАТНЕНУ ТОРБУ УВЕК ПОНЕСИ
И РЕЦИ „НЕ“ ПЛАСТИЧНОЈ КЕСИ.
*ПАЗИ НА ОТПАД И БИЋЕ ЛЕПШИ ГРАД.
СКЛОНИ ОТПАД И ПРИРОДИ ПОДАРИ СКЛАД.
ЗА ЛЕПИШ ВОДОПАД УКЛОНИ ОТПАД.
*ВИШЕ ОД СМЕЋА ТРЕБА НАМ ЦВЕЋА,
НЕЋЕМО СМЕЋЕ, ХОЋЕМО ДРВЕЋЕ.
За наредни период планирају се вршњачка едукација о компостирању, истраживачки рад о томе где завршава пластика, нарочито батерије и санитарни отпад попут маски и скафандера у актуелном тренутку., како решити проблем дивљих депонија и слично. Поново ће бити расписан литерарни конкурс поводом обележавање Дана планете Земље. И ове школске године ће бити спроведен Еко-вашар, а о начину реализације биће говора на следећим седницама. Приходи ће бити усмерени на помоћ девојчици Марти Павловић, па ће Пројектни дан Еко-школе имати хуманитарни карактер.